TÁMOP-3.1.4-08/2-2008-0161

 

Siklósi Közoktatási Intézmény Zeneiskolai Tagozata

7800 Siklós, Gyűdi út 2.

 

Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőkészség kulcskompetencia

Projekt az alapfokú művészetoktatási intézmények számára

 

Zeneirodalom – Szolfézs tanszak

 

Cím: Barokk házimuzsika

A projektterv szerzője: Detrich Zsófia

A projekt célja: barokk házimuzsika - hangversenyszervezés

A csoport fejlesztési feladata:

Önálló ismeretszerzés fejlesztése:

 információs és kommunikációs technikák alkalmazása

 önálló ismeretszerzés könyvek, lexikonok segítségével

 a különböző csoportok egy-egy feladat „specialistájává” váljanak a munka során

Szövegértés és szövegalkotási készség fejlesztése

 önálló szövegalkotás – versírás, életrajzi összefoglaló, bemondói szöveg

 forráskutatás, forrásfeldolgozás

Művészeti kifejezőképesség fejlesztése:

 művészi önkifejezés zenemű bemutatása által

 illusztráció” – projektoros kivetítés zeneszámokhoz

 barokk tánc kifejező előadása

Kézügyesség fejlesztése:

 díszlet elemeinek elkészítése, berendezés

 jelmezkészítés

Szociális kompetenciák fejlesztése:

 egymás közötti kommunikáció – kommunikációs módok, normák

 kooperáció

 feladattudat, felelősségvállalás

 énkép, önismeret, társismeret

 a pénz szerepe – a projekt költségvetésének „elkészítése”

 az idővel való bánásmód – összegzés a projekt értékelésekor

A csoport tagjai: az ötödikes zenetörténet csoport

A projekt vezetője: Detrich Zsófia

A projekt kezdő és záró időpontja: 2010. január 19 - 2010. február 23.

Elvárt eredmények: A gyerekeknek a megszerzett ismeretek segítségével alakuljon ki határozott véleményük a barokk korról.
A szülők által is észrevehetően változzon „munkája”a felelősségvállalás és teljesítés területén.

 

Projekt – időbeosztás

 

A tanulási folyamat közös szervezése

Feladat

A feladat megoldásának felelősei

Tervezett idő

Kiemelt képességek, készségek

A feladatok kitalálása, megtervezése, jelentkezés az egyes feladatokra, projektfal, egyéni vállalások táblázatának kitöltése

a csoport minden tagja, Detrich Zsófia

2 x 45 perc

felelősségvállalás, feladattudat, kreativitás, önismeret, társismeret

a projekt költségvetésének megtervezése

a csoport tagjai, Huszár Eszter

 A 2 x 45 percből 15 perc

a pénz funkcióinak ismerete, pénzügyi tervezés, döntéshozatal

 

Anyaggyűjtés a témához

Feladat

A feladat megoldásának felelősei

Tervezett idő

Kiemelt képességek, készségek

bemondói szöveghez zeneszerzők életrajza, műfajok megismerése

Kovács Artúr, Kráncsevics Olivér, Tönkő Márton, Agárdiné Hohmann Anette, Detrich Zsófia

2 x 45 perc

- információs és kommunikációs technikák alkalmazása

- önálló ismeretszerzés könyvek, lexikonok segítségével

- forráskutatás

zeneművek keresése

 minden hangszeres tanár

 a tanév elején

 

barokk tánc kiválasztása

Detrich Zsófia

a tanév elején

 

jelmezkészítéshez a barokk kor öltözködésének tanulmányozása

Bartos Maja, Detrich Zsófia

otthoni feladat

- információs és kommunikációs technikák alkalmazása

- önálló ismeretszerzés könyvek, lexikonok segítségével

- forráskutatás

„illusztráció”hoz képek, zene keresése, zeneszerzőkről képek

Szentgróti Dániel, Detrich Zsófia

otthoni feladat

- információs és kommunikációs technikák alkalmazása

- önálló ismeretszerzés könyvek, lexikonok segítségével

- forráskutatás

barokk épületek, díszítések tanulmányozása a díszletkészítéshez

Tönkő Márton, Kráncsevics Olivér, Detrich Zsófia

otthoni feladat

- információs és kommunikációs technikák alkalmazása

- önálló ismeretszerzés könyvek, lexikonok segítségével

- forráskutatás

„ajándék” készítéséhez zeneszerzők életrajzának megismerése

Tóth Bence, Szentgróti Dániel, Detrich Zsófia

otthoni feladat, illetve a projekt megvalósítása során folyamatosan

- információs és kommunikációs technikák alkalmazása

- önálló ismeretszerzés könyvek, lexikonok segítségével

- forráskutatás

 

A projekt anyagának elkészítése

Feladat

A feladat megoldásának felelősei

Tervezett idő

Kiemelt képességek, készségek

barokk zeneművek tanítása

minden hangszeres tanár

a tanév során február 15-ig

 

műsor összeszedése, összeállítása

Agárdiné Hohmann Anette

január 4-ig

 

 barokk tánc tanítása

Detrich Zsófia

a tanév során február 15-ig

 

jelmezkészítés

Detrich Zsófia (segítők keresése: Szilyné Molnár Anikó, Zavagyákné Dolgos Éva)

január 26-február 15.

 

díszletek

Krix Melinda, Detrich Zsófia

január 26-február 15.

 

„illusztráció” – projektoros kivetítés

Detrich Zsófia

január 26-február 15.

 

bemondói szöveg

Agárdiné Hohmann Anette

január 26-február 15.

 

meghívók elkészítése

Detrich Zsófia, Ján Boglárka, Győriné Lovász Tünde

február 5-ig

 

meghívók postázása

Agárdiné Hohmann Anette

február 5.

 

a projektet előkészítő hangversenyeken való részvétel szervezése

Juhász Tiborné, Detrich Zsófia

a tanév során február 15-ig

 

a produktum délutánjának programja – összeállítás, szervezés

Szilyné Molnár Anikó, Detrich Zsófia

január 4-február 15.

 

sajtó szervezése - a nyilvánosság biztosítása

Juhász Tiborné

február 15-ig

 

eszközök, anyagok biztosítása

Detrich Zsófia, Szilyné Molnár Anikó, Győriné Lovász Tünde

november-február 23.

 

a projekt dokumentációjának elkészítése

Detrich Zsófia, Szilyné Molnár Anikó

november-március 5.

 

 

A projekt megvalósítása

Feladat

A feladat megoldásának felelősei

Tervezett idő

Kiemelt képességek, készségek

bemondói szöveg

Kovács Artúr, Kráncsevics Olivér, Tönkő Márton, Agárdiné Hohmann Anette

2 x 45 perc

- információs és kommunikációs technikák alkalmazása

- önálló szövegalkotás

- forrásfeldolgozás

 

zeneművek tanulása

érintett hangszeres tanárok és a hangverseny fellépői

a tanév során folyamatosan

- művészi önkifejezés zenemű bemutatása által

barokk tánctanulás

Detrich Zsófia, Flach Richárd, Füvesi Luca, Tóth Bence, Szénás-Máthé Anna

a tanév során folyamatosan

- barokk tánc kifejező előadása

jelmezkészítés

Detrich Zsófia, Füvesi Luca, Bartos Maja

4 X 45 perc

- kézügyesség fejlesztése

- kreativitás fejlesztése

„illusztráció” projektoros kivetítés

Szentgróti Dániel, Detrich Zsófia, Mészáros Fanni, Füvesi Luca

6 x 45 perc

- információs és kommunikációs technikák alkalmazása

díszletezés

Krix Melinda, Tönkő Márton, Kráncsvics Olivér, Bartos Maja, Füvesi Luca, Mészáros Fanni

 

- kézügyesség fejlesztése

- kreativitás fejlesztése

„ajándék”

Szentgróti Dániel, Tóth Bence, Detrich Zsófia

 

- információs és kommunikációs technikák alkalmazása

- önálló szövegalkotás

- forrásfeldolgozás

 

A projekt értékelése

Feladat

A feladat megoldásának felelősei

Tervezett idő

Kiemelt képességek, készségek

kérdőívvel és beszélgetés során a projekt, a projektzáró nap, a projekt produktumának értékelése, önértékelés

Detrich Zsófia

2 x 45 perc

- énkép, önismeret

- kritikai gondolkodás

a projekt időfelhasználásának értékelése kérdőívvel, beszélgetés során

Huszár Eszter

A 2 x 45 percből 15 perc

az idő mindennapi kezelése, tervezése

 

szülői kérdőív

Detrich Zsófia